رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردم، دیوان عدالت اداری پیش‌بینی شده است، افزود: دولت بر اساس قانون، تکالیفی بر عهده دارد و مردم نیز حق برخورداری از آموزش حداقلی، بهداشت، سلامت و ...دارند اما امروز دولت به هر دلیلی نقش خود را در رابطه با وظایف شهری ایفا نمی‌کند.
کد خبر: ۸۰۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 19 December 2019

سید عبدالرزاق موسوی پنج‌شنبه ۲۸ آذر در هجدهمین نشست مشترک مدیران و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری و دیوان حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران بیان کرد: قانون اساسی تکلیف دولت و ملت و همه را مشخص و رابطه بین دولت و حاکمیت را تعریف کرده است.

او با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردم، دیوان عدالت اداری پیش‌بینی شده است، افزود: دولت بر اساس قانون، تکالیفی بر عهده دارد و مردم نیز حق برخورداری از آموزش حداقلی، بهداشت، سلامت و ...دارند اما امروز دولت به هر دلیلی نقش خود را در رابطه با وظایف شهری ایفا نمی‌کند.

رئیس شورای شهر شیراز که نظم عمومی را یک قائده می‌داند، خاطرنشان کرد: امنیت عمومی از الزامات وظایف دولت است و در تصمیماتی که می‌گیریم باید به آنها توجه کنیم.

موسوی همچنین با بیان اینکه روزانه بیش از چند مورد مراجعه داریم که از بیکاری و فقر رنج می‌برند، عنوان کرد: بیش از آنچه که شهرداری وظیفه دارد، تکالیف بر عهده‌اش گذاشته شده است.

او ادامه داد: یکسری الزامات اجتماعی گریز ناپذیر داریم که وظیفه حاکمیت است که به آن بپردازد مانند نظم عمومی که امروز یک قائده است و نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم.

رئیس شورای شهر شیراز همچینن با اشاره به بروز خسارت بالا در اعتراضات اخیر، گفت: ترکیبی جمعیتی اعتراضات اخیر را ببینید که چه کسانی بودند؟ اگرچه در ادامه اعتراض‌ها، سوء استفاده‌هایی هم شد اما اعتراض اولیه مربوط به طیف جنوب و حاشیه شهر بود.

موسوی با تصریح بر اینکه تعداد پست‌های شهرداری شیراز بالاست و نمی‌توانیم نیروهای فعال در این پست‌ها رارتعدیل کنیم، گفت: ناچار هستیم هزینه‌های غیرپیش‌بینی شده و تحمیل شده را بپردازیم.

او با بیان اینکه یک فصل از درآمدهای ما را دیوان باطل کرده و کل سیستم را بهم ریخته و مشکلاتی از دیگر جاها ایجاد کرده است، گفت: در صدور آراء باید راهی باز کرد و مشکل را حل کرد و دیوان عدالت اداری از این جهت می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین خطاب به کارشناسان حقوقی حاضر در این جلسه گفت: وقت بگذارید و نواقصی که وجود دارد در جمع‌بندی مشترک با استفاده از ظرفیت قانون اساسی، رفع کنید.

موسوی با بیان اینکه امروز عرصه برای فعالیت شوراها تنگ شده و محدودیت‌ها هر روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: انتظار است دیوان عدالت اداری در این باره برای فراهم شدن شرایط خدمت بیشتر تلاش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار